KÖP OCH LEVERANSVILLKOR
Följande villkor gäller för dig som kund när du handlar hos oss. I samband med att du gör en beställning accepterar du dessa villkor. Draupnir Streckkodpartner AB, nämns nedan som Företaget, reserverar sig för eventuella feltryck på vår hemsida eller i andra publikationer utgivna av oss. Senast uppdaterad 2018-05-29. Typo och länkändringar 2019-12-04. Förtydliganden, typo och prisändringar 2021-02-26.
1. Kunder Företaget säljer till andra företag, inte till privatpersoner. Våra kunder är återförsäljare eller slutkund. Vi har ingen ambition att konkurrera med våra återförsäljare. Återförsäljare är trygga i sin roll, för de tillför oftast ett extra värde för slutkunden. Vi rekommenderar ofta slutkund att ta kontakt med en återförsäljare du känner dig trygg med i din närhet. Vi stöder återförsäljaren så slutkund har full support, även via en direktkontakt med slutkund.
2. Priser Samtliga priser är exklusive moms och frakt, fritt vårt lager. Priser kan ändras, på grund av att marknaden kan ändras med kort varsel. För dagsaktuella priser, se alltid vår hemsida streckkodpartner.se .
3. Garanti Företaget lämnar 12 månaders garanti på sitt ordinarie produktsortiment där så är tillämpligt. Vissa produkter har även längre garantitider 2 eller 5 år samt egen kundtjänst för support och reklamation. Garantitiden räknas från leveransdatum.
4. Rabatter Företaget tillämpar en öppen prissättning där mängdrabatter ges i form av fasta trappsteg, s.k. stafflingar, angivna i vår webshop. Ta kontakt med oss för villkor om storkundsrabatt eller ÅF-rabatt.
5. Leveranssätt / Frakt Vi skickar normalt paket via DHL, Företagspaket eller som post vid mindre sändning. Fraktpris kan ändras då omkostnader ändras som vi inte råder över. Fraktpris inrikes paket 130kr, eller brev för mindre varor 50kr. Faran för gods är avsändaren, dock vid brev övergår faran till kund när brev överlämnats till posten. Klicka på Din kundvagn/Kassa i webshoppen för fraktsätt och pris. Paket inom Norden och Baltikum är beroende på vikt, volymvikt och destination. Paket till Norge och Åland tillkommer tullhantering 20 EURO. Kontakta oss för priser och transportsätt för frakt inom Norden, Baltikum, Europa eller Worldwide.
6. Order Order sker via webshop på hemsidan eller kontakt med oss, enligt punkt 14 företagsuppgifter. Vid leveranser med förskottsbetalning tillkommer ibland en extra avgift beroende på tjänst utöver fraktkostnad. Vid order under 500 kr tillkommer en expeditionsavgift på 50 kr.
7. Utvärderingsorder Gäller ordern en utvärdering eller test ska det uppges vid ordern så vi kan hantera det på ett enkelt sätt. Varor i ordinarie sortimentet kan utvärderas upp till 14 dagar, om vi finner det lämpligt. Önskade varor kan behållas mot betalning av fakturan, eller returneras. Vid retur ska emballaget till produkten och dess innehåll vara i försäljningsbart skick. Vid förstörd eller sönderbruten förpackning debiteras 500 kr. Vid retur av varor, återbetalas högst 95% av varuvärdet, för att täcka våra administrativa kostnader.
8. Restorder Vi informerar er före leverans av order om något blir restnoterat, så Ni kan ta ställning till att förändra ordern.
9. Betalning För kreditgodkända kunder sker betalning mot faktura, i övrigt kontantfaktura via kontokort genom PayPal eller Betalo.se. Fakturahantering sker genom Capcito Finace AB och betalning ska endast ske till deras bankgiro och med vårt fakturanummer. Fakturan skickas fritt som epost i pdf-format, eller efaktura. Pappersfaktura via brev med kostnad 25kr.
10. Sekretess, säkerhet & personuppgifter Företaget kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part utan ett medgivande från er. När du begär information, offert eller lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer så uppfattar vi det som att vi har en affärskontakt. I samband därmed eller vid din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post/kalender/telefon/sms samt kontaktuppgifter i chatt och konferensprogram, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi följer GDPR och enligt den har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort eller begära utdrag vad vi lagrat. Kontakta oss i så fall. Se vår kompletta policy här. Se datainspektionens information om GDPR här .
11. Cookies En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. Se komplett policy här. Stora delar av webbplatsen använder inte cookies. Eftersom det är ofarliga cookies som endast gör webbplatsen mer användarvänlig behövs inte besvärande godkännanden från er på webbplatsen.
12. Nyhetsbrev / SMS Kontaktuppgifter kan även användas för att vi ska kunna hålla en personlig dialog med er som kund via e-postutskick och sms för produkt eller leveransuppdateringar mm. Vi skickar det maximalt 1-4 gånger per år. Det kan enkelt avbeställas genom länk i e-posten eller svara på sms’et.
13. Returhantering Kontakta ALLTID oss före en retur. Det problem som uppstått kanske kan lösas på annat sätt. Var beredd att uppge vårt artikelnummer, beskrivning av felet på produkten samt vårt fakturanummer.
Retur av defekt produkt sker på Er bekostnad och ansvar till Företaget eller plats vi anvisat medans den utbytta eller reparerade produkten sänds till Er på Företagets bekostnad. Om produkten visat sig vara defekt vid leverans och detta anmäls inom 5 arbetsdagar från och med fakturadatum så står Företaget även för fraktkostnaden till oss. Kan snabbt utbyte inte ske från vår sida förbehåller sig Företaget rätten att utfärda kreditnota.
Reklamerade produkter testas av oss vid ankomst. Var därför noga med korrekt felbeskrivning. Produkter som vid test visar sig vara utan fel returneras på Er bekostnad och Ni debiteras även en testavgift på 250 kr. Produkter som av Er förfrågats om att krediteras kommer att krediteras till dagspris såvida inte produkten av Er köpts in till kampanjpris, då gäller det pris som är lägst. Felbeställningar och felleveranser skall reklameras inom 10 arbetsdagar från fakturadatum. Felbeställda produkter returneras på Er bekostnad. Felbeställda produkter som är specialbeställda till Er godkänns inte för retur. Transportskador reklameras till transportören.
Vissa fabrikanter har egen support och returhantering både mot Er och mot slutkund. Dessa fabrikanter ger ofta även längre garantitider på sina produkter. I dessa produkters pris ligger denna service inbakad, och därför skall support och returer ovillkorligen skjutas dit. De produkter som detta berör har information om detta med i sina förpackningar.
14. Företagsuppgifter Draupnir Streckkodpartner AB Adress: Svetsarvägen 6, 18775 TÄBY Tel: 08-510 145 80 Bankgiro för fakturabetalning: 286-3694 (Capcito Finance AB) och med fakturanummer (ej OCR), eller den uppgift som anges på fakturan. Bankgiro Draupnir Streckkodpartner AB: 5971-5268 Org.Nr: 556729-0332 VAT: SE556729033201
Leverantörsfakturor kan skickas till invoice at streckkodpartner punkt se
Order/Frågor kan skickas till order at streckkodpartner punkt se
|